1.Czy przemysł samochodowy czeka rewolucja? Niektórzy twierdzą, że tak. Wiadomo, że producenci samochodów prowadzą badania nad zasilaniem aut wodorem. Do tego celu stosują coraz to wydajniejsze ogniwa paliwowe. Są one zasilane wodorem i na zasadzie reakcji chemicznej generują prąd elektryczny. Przy takim rozwiązaniu mamy duże pole do popisu – samochody elektryczne nie są tak skomplikowane jak spalinowe, a ich budowa jest teoretycznie tańsza. Jednak ogniwa nie są popularne, głównie ze względu na ich cenę i niską sprawność.
Przykładem samochodu z ogniwem paliwowym może być np. Honda FCX. Jak łatwo się domyślić pojazdy tego typu będą raczej ostrożnie wprowadzane do sprzedaży z racji braku infrastruktury – narazie brak sieci stacji wodorowych.
2.
Najnowszy system dual-split view montowany w debiutującym Jaguarze XJ okazał się nielegalny na najważniejszym rynku dla tego modelu, w samych Stanach Zjednoczonych Po raz pierwszy ekran, na którym kierowca i pasażer będą mogli oglądać dwa różne obrazy, np. kierowca będzie widział mapę nawigację, a pasażer w tym czasie będzie mógł oglądać film na DVD, pokazał Hyundai na początku zeszłego roku. Następny był Mercedes, który jako pierwszy zdecydował się wprowadzić tę technologię do produkcji seryjnej w swojej S-klasie. Teraz dołączył do niego Jaguar oferując system działający w ten sam sposób w najnowszym wcieleniu XJ. Problem w tym, że system może być nielegalny w USA. Według regulacji NHTSA (The National Highway Traffic Safety Administration) na desce rozdzielczej auta nie mogą znajdować się żadne systemy rozrywki. Rozwiązaniem problemu może być zmiana prawa na dopuszczające możliwość stosowania systemów rozrywkowych pod warunkiem nie rozpraszania nimi uwagi kierowcy.
3.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz